Všeobecné obchodné a reklamačné podmienky Platné od 01.12.2019 pre E-shop www.hahashop.sk

1. Všeobecné ustanovenia

1.1 Tieto všeobecné obchodné a reklamačné podmienky upravujú práva a povinnosti zmluvných strán vyplývajúce z kúpnej zmluvy uzatvorenej medzi predávajúcim, ktorým je Mgr. Katarína Hauliková so sídlom Mojmírova 11,90026 Slovenský Grob SR                  IČO : 52535355

DIČ : 1072230291

zapísaná v registri  OU-PK-OZP-2019/008065-2, č. živnostenského registra 130-26881, odbor živnostenského podnikania, M.R.Štefánika 10, 902 01 Pezinok

ďalej len „predávajúci“)

a kupujúcim, ktorej predmetom je predaj tovaru vyrábaného na zákazku (pokiaľ u tovaru nie je uvedené inak) na internetovej stránke elektronického obchodu predávajúceho.

1.2 Orgán dozoru : Slovenská obchodná inšpekcia

Inšpektorát SOI pre Bratislavský kraj 

Bajkalská 21/A, P. O. BOX č. 5, 820 07  Bratislava    

Odbor výkonu dozoru 

tel. č. 02/58 27 21 72, 02/58 27 21 04 

fax č. 02/58 27 21 70 

WEB SOI: www.soi.sk

1.3 Tieto obchodné a reklamačné podmienky v znení platnom v deň uzatvorenie kúpnej zmluvy sú

neoddeliteľnou súčasťou kúpnej zmluvy. V prípade ak predávajúci a kupujúci uzatvoria písomnú kúpnu zmluvu, v ktorej si dohodnú odchýlne podmienky od týchto obchodných a reklamačných podmienok, budú ustanovenia kúpnej zmluvy uprednostnené pred týmito obchodnými a reklamačnými podmienkami.

Takto dohodnuté podmienky nesmú byť v rozpore s inými právnymi predpismi SR.

1.4 Všetky zobrazené konečné ceny za tovar a prípadné služby na stránke www.hahashop.sk, ďalej len na

internetovej stránke elektronického obchodu, ktoré prevádzkuje predávajúci sú zobrazené v EUR. Znak: €. Nie sme platcom DPH.

1.5 Predávajúci si vyhradzuje právo kedykoľvek upraviť cenu tovaru uvedenú na internetovej stránke

www.hahashop.sk bez akéhokoľvek upozornenia vopred. Zmena ceny tovaru sa však neuplatňuje na kúpne zmluvy uzatvorené pred zmenou ceny. Cena tovaru po uzatvorení kúpnej zmluvy je záväzná.

1.6  Pre potreby týchto všeobecných obchodných podmienok sa uvádza, že spotrebiteľom je fyzická osoba,ktorá pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo povolania. Pre potreby týchto obchodných podmienok sa tiež uvádza, že spotrebiteľom je fyzická osoba – nepodnikateľ. Novelizáciou zákona č. 250/2007 Z.z. o ochrane spotrebiteľa, účinnou k 01.05.2014, boli z definície spotrebiteľa vylúčené právnické osoby, ktoré nakupujú výrobky alebo používajú služby pre osobnú potrebu alebo pre potrebu príslušníkov svojej domácnosti. Spotrebiteľom nie je firemný zákazník, teda zákazník, ktorý tovar nakupuje na firmu (uvádza pri objednávke IČO, DIČ alebo IČ DPH). Firemní zákazníci nemajú takisto nárok na vrátenie tovaru bez udania dôvodu ani odstúpenie od zmluvy v lehote 14 dní. Vzťah medzi takýmto zákazníkom a predávajúcim sa totiž neriadi Občianskym zákonníkom, ale Obchodným zákonníkom. Spotrebiteľom nie sú ani fyzické osoby, ktoré nakupujú tovar pre výkon svojho povolania.

1.7  Pre potreby týchto všeobecných obchodných podmienok sa uvádza, že predávajúci informuje kupujúceho, že nestanovuje minimálnu hodnotu objednávky.

2. Spôsob uzatvorenie kúpnej zmluvy

2.1 Kúpna zmluva je uzatvorená odoslaním objednávky kupujúcim predávajúcemu prostredníctvom internetovej predajne www.hahashop.sk v nákupnom košíku (po vyplnení potrebných údajov na doručenie zásielky), potvrdení ochrany osobných údajov a po kliknutí na „Odoslať objednávku“ . Po odoslaním objednávky vzniká kupujúcemu povinnosť platby za objednaný tovar. Kupujúci je povinný riadne v objednávke vyplniť všetky potrebné údaje s diakritikou najmä : meno a priezvisko, poštovú adresu (fakturačnú adresu), dodaciu adresu ak je iná ako poštovná/fakturačná, telefónne/mobilné číslo, e-mailovú adresu,

2.2 Následne bude kupujúcemu doručená informácia o objednávke na e-mailovú adresu, ktorú uviedol v objednávkovom formuláre. Informácia bude obsahovať všetky informácie o objednávke kupujúceho, najmä objednaný tovar, množstvo objednaného tovaru, cena za objednaný tovar, spôsob a cena doručenia tovaru a iné. Na e-mailovú adresu kupujúceho môžu byť v prípade potreby zasielané ďalšie informácie ohľadom jeho objednávky.

2.3 Kupujúci má práva na odstúpenie od zmluvy bez udania dôvodu do 14tich dní od prevzatia tovaru. Oznámenie o odstúpení od zmluvy je kupujúci povinný oznámiť predávajúcemu v písomnej forme na elektronickú adresu info@hahashop.sk alebo na korešpondenčnú adresu Mgr. Katarína Hauliková, Mojmírova 11, 90026 Slovenský Grob, SR. Do lehoty na odstúpenie od zmluvy sa nezapočítava doba na doručenie odstúpenia od zmluvy. Predávajúci je následne povinný vrátiť kupujúcemu plnú cenu tovaru do 14tich dní od doručenia oznámenia o odstúpení od zmluvy. Kupujúci je povinný do 14tich dní zaslať tovar predávajúcemu na adresu Mgr. Katarína Hauliková, Mojmírova 11, 90026 Slovenský Grob,SR v plnom množstve, bez poškodenia, znehodnotenia a so všetkými visačkami na tovare. V prípade ak kupujúci tovar nevráti predávajúcemu, alebo tovar vráti v menšom množstve, poškodený či znehodnotený, predávajúci má právo žiadať od kupujúceho náhradu škody. V prípade výroby na zákazku, najmä pri výbere materiálu, pri výrobe podľa zadaných rozmerov kupujúceho, výbere farby či potlače materiálu (ďalej len „látke“), výbere doplnkov, výbere veľkosti a podobne nie je možné uplatňovať právo na odstúpenie od zmluvy uzatvorenej na diaľku do 14 dní. Jedná sa o zákazkovú výrobu.

3. Dodacie a platobné podmienky

3.1 Obvyklá dostupnosť tovaru je uvedená pri každom tovare na internetovej stránke www.hahashop.sk. V prípade objednávky tovaru vyrábaného na zákazku je tovar doručený zvyčajne do 7 až 14 pracovných dní od uhradenia objednávky (pripísania platby na bankoví účet predajcu), najneskôr však do 45dní. Expedícia prebieha najneskôr do troch pracovných dní. Jedná sa o doručenie tovaru prostredníctvom Slovenskej pošty a je spoplatnená podľa platného cenníka. O cene poštovného je zákazník informovaný pred odoslaním objednávky pri výbere druhu poštovného. V prípade ak nastane meškanie dodania tovaru počas prepravy, za túto skutočnosť zodpovedá prepravca a predávajúci za meškanie nenesie žiadnu zodpovednosť. Za prípadné poškodenie tovaru počas prepravy, alebo za stratu tovaru počas prepravy je zodpovedný prepravca. Prípadné reklamácie prepravy tovaru rieši kupujúci a zodpovednosť za tovar a prepravu tovaru predávajúceho končí predaním tovaru prepravcovi. Predávajúci je povinný dodať tovar bezodkladne, najneskôr však do 30 dní odo dňa uzatvorenia kúpnej zmluvy v prípade tovaru, ktorý bol v čase objednávky skladom, alebo do 45 dní ak sa jednalo o tovar vyrábaný na zákazku či podľa požiadaviek kupujúceho.

V prípade ak je tovar vypredaný, alebo nedostupný u predávajúceho, predávajúci o tejto skutočnosti informuje kupujúceho pri každom tovare, alebo e-mailom. Platobné podmienky: predávajúci poskytne kupujúcemu možnosť prevodu finančných prostriedkov na účet vedený predávajúcim. Potrebné informácie k tejto službe, najmä číslo účtu, alebo IBAN vedený v banke predávajúceho, predávajúci zašle kupujúcemu prostredníctvom emailu, alebo iným spôsobom.

3.2 Predávajúci využíva na doručenie tovaru služby Slovenskej pošty. Cena poštovného a balného sa zákazníkovi zobrazí v nákupnom košíku pri danom druhu prepravy. Predávajúci môže kupujúcemu poskytnúť zľavu 100% z poštovného pri splnení určených podmienok, najmä pri prekročení určenej výšky hodnoty objednávky. Tovar je doručený ako doporučený list, alebo balík do vlastných rúk, na adresu, alebo na poštu uvedenú kupujúcim pri doprave cez Slovenskú poštu. Kupujúci je povinný objednaný tovar bezodkladne prevziať, najneskôr však do určenej odbernej lehoty podľa Obchodných Podmienok prepravcu. Lehota na prevzatie tovaru uloženého na pošte z dôvodu prvého neúspešného pokusu o doručenie je určená Obchodnými podmienkami Slovenskej pošty.

3.3 Zobrazenie tovaru na internetovej stránke www.hahashop.sk je len ilustračné. Zobrazenie farebných odtieňov je okrem iného závislé aj na kvalite, druhu, a nastavení zobrazovacieho zariadenia kupujúceho.

3.4 Kúpna zmluva je uzavretá s rozväzovacou podmienkou s tým, že ak kupujúci neuhradí

predávajúcemu dohodnutú kúpnu cenu ani v lehote 14 dní od vytvorenia objednávky, kúpna zmluva môže byť od začiatku zrušená / vypovedaná zo strany predajcu.

3.4 Kupujúcemu odporúčame pri doručení tovaru riadne skontrolovať či nie je obal poškodený, narušený, alebo otvorený. V prípade poškodenia obalu je toto kupujúci povinný nahlásiť bezodkladne doručovateľovi (ďalej len poštový kuriér), spísať s doručovateľom reklamačný formulár a oznámiť toto predávajúcemu.

3.5 Predávajúci môže kupujúcemu poskytnúť možnosť osobného odberu tovaru. Kupujúci si po dohode môže osobne tovar prevziať v Slovenskom Grobe, okres Pezinok. V prípade osobného odberu sa kupujúcemu neúčtuje poštovné ani balné.

3.6 Platobné podmienky pre doručenie tovaru na dobierku ak túto službu predávajúci poskytuje. Ak sizákazník zvolí doručenie tovaru na dobierku, je povinný tovar na výzvu prepravcu prevziať a za tovar zaplatiť prepravcovi. Doklad o úhrade je prepravca povinný vystaviť kupujúcemu po úhrade dobierky. Prepravca nemá oprávnenie predať tovar kupujúcemu bez úhrady dobierky. V prípade ak si kupujúci vybral platbu dobierkou, je si vedomí poplatku za túto službu a súhlasí s ním. Výška poplatku, ktorý predávajúci účtuje kupujúcemu je kupujúcemu oznámená v nákupnom košíku ešte pred odoslaním objednávky pri výbere tejto služby kupujúcim. Táto služba nemusí byť dostupná pre všetky spôsoby dopravy.

3.7 Predávajúci, pre potreby týchto všeobecných obchodných podmienok týmto zároveň jasne informuje, že súčasťou objednávky je povinnosť zaplatiť cenu objednaného tovaru.

4. Reklamačný poriadok

4.1 Zodpovednosť predávajúceho za vady výrobku.

Predávajúci zodpovedá kupujúcemu za to, že ponúkaná vec je bez vád, má akosť a vlastnosti určené v zmluve, garantované predávajúcim či sľúbené v reklame, spĺňa zákonné požiadavky (napr. bezpečnostné požiadavky), je dodaná v stanovenom množstve, mierach alebo hmotnosti a v neposlednom rade odpovedá účelu.

Ak niektorý z týchto bodov nie je splnený, tovar má vadu a môže byť reklamovaný. Predávajúci - zodpovedá za vady , ktoré má predaná vec pri prevzatí tovaru a ďalej za vady, ktoré sa vyskytnú v záručnej dobe (tovar nemusel mať vady pri prevzatí, ale mohli vzniknúť kedykoľvek). V druhom prípade sa však už nemôže jednať o vady na použitých veciach, ktoré vznikli opotrebením či veci rýchlo sa kaziace.

4.2 Záručná doba tovaru.

Zárukou sa rozumie vymedzenie lehoty, počas ktorej predávajúci zodpovedá za vady, ktoré sa vyskytnú na výrobku či v súvislosti s poskytnutou službou. Zákon stanovuje v závislosti od druhu tovaru rôzne dĺžky záručnej doby (napr. potraviny bez udaného dátumu spotreby majú záruku len 8 dní), avšak všeobecne pre väčšinu výrobkov je zákonom garantovaná 24 mesačná záručná doba. Ak je však na výrobku uvedená lehota pre použitie, ktorá je dlhšia ako záručná doba, platí záruka až do jej uplynutia.

Poznámka: Záruka 24 mesiacov platí pri kúpe spotrebného tovaru spotrebiteľom. V prípade, že je uzatváraná kúpna zmluva medzi podnikateľmi, ich vzťah sa riadi obchodným zákonníkom, ktorý neobsahuje zákonnú záruku. Samozrejme podnikateľ ju môže svojmu obchodnému partnerovi poskytnúť, a to buď zmluvne alebo na základe jednostranného vyhlásenia (napr. záručný list).

4.3 Záručná doba začína plynúť od dňa prevzatia tovaru. Ak došlo k uplatneniu reklamácie, jej plynutie sa zastavuje až do vybavenia reklamácie (tj. do doby, kedy bol kupujúci povinný si vec či vrátené peniaze prevziať) a doba, kedy zákazník nemal tovar k dispozícii sa do záručnej doby nezapočítava. Ak je výsledkom reklamácie výmena tovaru za nový, uplatní sa úplne nová celá záručná doba.

4.4 Ak ide o vadu tovaru, ktorú možno odstrániť, má kupujúci právo aby bola bezplatne , včas a riadne odstránená. Predávajúci je povinný vadu bez zbytočného odkladu odstrániť. Kupujúci môže namiesto odstránenia vady požadovať výmenu tovaru, alebo ak sa vada týka len súčasti tovaru, výmenu tovaru, ak tým predávajúcemu nevzniknú neprimerané náklady vzhľadom na cenu tovaru, alebo závažnosť vady. Predávajúci môže vždy namiesto odstránenia vady vymeniť tovar za bezvadný, ak to kupujúcemu nespôsobí závažné ťažkosti. Ak kupujúci reklamáciu uplatnil počas prvých 12 mesiacov od uzatvorenia kúpnej zmluvy, môže predávajúci vybaviť reklamáciu zamietnutím len na základe vyjadrenia znalca, alebo stanoviska vydaného autorizovanou, notifikovanou, alebo akreditovanou osobou, alebo stanoviska určenej osoby.

4.5 Kupujúci si reklamáciu uplatňuje elektronickou formou, písomne, alebo osobne na adrese sídla Mgr. Katarína Hauliková, Mojmírova 11, 90026 Slovenský Grob, SR. V prípade ak si kupujúci uplatňuje reklamáciu formou doručenia tovaru predávajúcemu kuriérskou službou či poštou, náklady na poštovné znáša predávajúci do výšky najlacnejšieho spôsobu prepravy. V uplatňovaní reklamácie kupujúcim musí kupujúci jednoznačne označiť akú vadu reklamuje.

4.6 Predávajúci je povinný do 30 dní od doručenia reklamácie vybaviť reklamáciu a ukončiť reklamačné konanie jedným z nasledovných spôsobov :                                           - odovzdaním opraveného tovaru

- výmenou tovaru

- vrátením kúpnej ceny tovaru

- vyplatením primeranej zľavy z ceny tovaru

-písomnou výzvou na prevzatie predávajúcim určeného plnenia

  • odôvodneným zamietnutím reklamácie tovaru

Predávajúci je povinný o spôsobe vybavenia reklamácie a o vybavení reklamácie kupujúcemu vydať písomný doklad prostredníctvom poštovej služby Slovenskej pošty.

4.7 Spotrebiteľ má právo obrátiť sa na predávajúceho so žiadosťou o nápravu, ak nie je spokojný so spôsobom, ktorým predávajúci vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že predávajúci porušil jeho práva. Ak predávajúci na žiadosť spotrebiteľa odpovie zamietavo alebo na ňu do 30 dní odo dňa jej odoslania neodpovie vôbec, spotrebiteľ má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu (ďalej len „ARS“). Formou ARS môžu byť riešené iba spory vyplývajúce zo zmluvy medzi predávajúcim a spotrebiteľom a spory s touto zmluvou súvisiace, s výnimkou sporov podľa ust. § 1 ods. 4 zákona č. 391/2015 Z.z. a sporov, ktorých hodnota neprevyšuje 20 EUR. Návrh na začatie ARS sa podáva k subjektu ARS podľa ust. § 3 citovaného zákona, a to za pomoci k tomu určenej platformy alebo formulára, ktorého vzor tvorí prílohu č. 1 citovaného zákona. Subjekt ARS môže od spotrebiteľa požadovať úhradu poplatku za začatie ARS, maximálne však do výšky 5 EUR s DPH. Ak sú na ARS príslušné viaceré subjekty, právo voľby, ktorému z nich podá návrh, má spotrebiteľ. Okrem ARS má spotrebiteľ právo obrátiť sa na vecne a miestne príslušný všeobecný alebo rozhodcovský súd. Platforma ARS je dostupná na internetových stránkach: ec.europa.eu/consumers/odr/index_en.htm

5. Ochrana osobných údajov

5.1  Pravidlá, podľa ktorých spracovávame a chránime vaše osobné údaje nájdete na stráke pod “GDPR a cookie”.

6. Práva a povinnosti predávajúceho

Predávajúci je povinný: 

6.1 Dodať na základe objednávky potvrdenej predávajúcim kupujúcemu tovar v dohodnutom množstve, kvalite, termíne a zabaliť ho spôsobom potrebným na jeho ochranu pri preprave,

6.2 Zabezpečiť, aby dodaný tovar spĺňal platné právne predpisy SR,

6.3 Odovzdať kupujúcemu spolu s tovarom v písomnej podobe návod v slovenskom jazyku, potvrdený záručný list, dodací list a daňový doklad (faktúru).

6.4 Predávajúci má právo na riadne a včasné zaplatenie kúpnej ceny od kupujúceho za dodaný tovar.

6.5 Predávajúci, pre potreby týchto všeobecných obchodných podmienok týmto zároveň jasne informuje, že súčasťou objednávky je povinnosť zaplatiť cenu.

7. Práva a povinnosti kupujúceho

Kupujúci je povinný:

7.1 prevziať zakúpený alebo objednaný tovar,

7.2 zaplatiť predávajúcemu dohodnutú kúpnu cenu v dohodnutej lehote splatnosti vrátane nákladov na doručenie tovaru,

7.3 potvrdiť v dodacom liste prevzatie tovaru svojím podpisom alebo podpisom ním poverenej osoby,

7.4 nepoškodzovať dobré obchodné meno predávajúceho.

7.5 Kupujúci má právo na dodanie tovaru v množstve, kvalite, termíne a mieste dohodnutom zmluvnými stranami v potvrdení objednávky.

8. Záverečné ustanovenia

8.1 Predávajúci si vyhradzuje právo na zmenu týchto Všeobecných obchodných podmienok. Povinnosť písomného oznámenia zmeny v týchto Všeobecných obchodných podmienkach je splnená umiestnením na internetovej stránke elektronického obchodu predávajúceho.

8.2 Zmluvné strany sa dohodli, že komunikácia medzi nimi bude uskutočňovaná súkromne vo forme e-mailových správ.

8.3 Právne vzťahy predávajúceho a kupujúceho výslovne neupravené týmito Všeobecnými obchodnými podmienkami sa riadia príslušnými ustanoveniami zákona č. 22/2004 Z.z. o elektronickom obchode, Občianskym zákonníkom, zákona č. 250/2007 Z.z. o ochrane spotrebiteľa a zákona č. 108/2000 Z.z. o ochrane spotrebiteľa pri zásielkovom predaji, v platnom znení, ako i súvisiacimi predpismi.

8.4 Tieto všeobecné obchodné podmienky nadobúdajú účinnosť voči kupujúcemu uzavretím kúpnej zmluvy.

8.5 Kupujúci odoslaním objednávky potvrdzuje, že si tieto všeobecné obchodné podmienky, prípadne obchodné podmienky predávajúceho a reklamačný poriadok predávajúceho prečítal, oboznámil sa s ich obsahom a v celom rozsahu s nimi súhlasí.

 Slovenský Grob dňa 01.12.2019                                               Mgr. Katarína Hauliková